torsdag 27 augusti 2009

Premiär på ridbanan

Idag var det uppsutten premiär nere på banan. En liten uppvärmningrunda i omgivningarna först. Skrittade länge utan stigbyglar för att känna bättre både min o Villes kropp. Testade lite viktförskjutningar, rida rakt utan vingel, lugna händer, sitsen. Inget avncerat alls men nyttigt. KÄndes rätt ok. Tog stigbyglarna och travade lite stora spår i lättridning. KOmmer inte ihåg alls vad det var Camilla tjatade på mej om så jag gjorde lite som jag tyckte kändes bra. Ville var bra med, mjuknade lite då o då men naturligtvis lite lång.

Igår var han i skogen med A:
"Han var jätteduktig på tempoväxlingar,(lägger in många halvhalter för att det inte skall bli bara "framåt"),lyhörd och visade vägen för såväl Bonzaij som Zinzano vid läskiga passager två gånger;) "

1 kommentar:

RosaGrep sa...

Vad duktiga ni är! =D

Jag kom på häromdagen, att det är bara tur när man får det där "suget". Ofta funkar det bättre att ge sig själv en spark i baken än vänta på att längtan ska komma. Jag har fortfarande ingen "längtan" att komma ut och rida men väl där tycker jag det är trivsamt.