onsdag 26 augusti 2009

Return to the horses

Sommaren är på upphällningen och hösten har börjat annonsera sitt intåg. Lite sorgligt och lite skönt. Jag har levt en hästfri sommar, eller i alla fall inget aktivt hästande. Pållen finns ju där men har i stora delar fått klara sig själv. Lusten har saknats och är det någon gång man kan låta det vara så är det ju när de går ute och ingen jox med stall o sånt behövs. Och det är skönt att kunna disponera sin dag utan att behöva tajma in stalltid.

Min hästfria sommar har bestått i husmålning, valp, lite stuga, lite kräftfiske. Små grejor och det mesta på hemmaplan. Sköööönt.

Men nu är det väl dags att komma igång igen. Kan inte påstå att jag tycker det är kul eller lockande men det kommer väl får man hoppas. Jag har i alla fall bokat in mej på en kurs i september för att ha något att se fram emot.

Ville verkar fräsch, inga större skavanker. Ser lite tunn ut så det är nog dags att börja tänka på fodringen lite. Dock fick han flytta till nedre hagen tillsammans med L o F i förrgår där det vuxit upp lite. Kan pendla lite mellan hagarna ett tag. Men mest är det nog ryggmuskler som saknas tyvärr.

Ska jobba med rätt mycket markarbete ett tag, försöka få till det där med att kunna reglera var vikten hamnar. Och hur han reagerar för mina kroppssignaler. Skitsvårt. Ridningen får komma allteftersom, han får ju komma ut o ha skoj i skogen med A.

För minnet:
Torv är beställd förra veckan.





Inga kommentarer: