måndag 31 augusti 2009

Backande pålle.

I fredags blev det en runda i skogen. Gjorde väl inget särskilt av det, lite allmän lydnad bara. Fast precis i början fick han ett knasigt ryck. Vart rädd för något som jag inte riktigt förstod vad? Och började backa. Det är inget beteende som jag känner igen, stanna, gå vid sidan är mer normala sätt att komma undan. Fick ingen som helst respons när jag ville att vi skulle gå framåt, bara fler steg bakåt. Om han verkligen var rädd för något eller kanske bara istadig vet jag faktiskt inte. Men som den försiktiga general jag är så hoppade jag av och ledde honom förbi vad det var som var problemet. Och då var det ju inga problem. Sen fortsatte turen utan problem. Mötte två lydiga hundar med mattar som motionerade. Med en monstervalp blir man ju impad av folk som har så lydiga hundar :)

I söndags var det utflykt med A och tre ekipage till. Inga problem rapporterade, klätterbackar.

Idag har jag ridit på banan. Inspirerad av min nyinköpta Kyra-bok körde vi lite ABC. Inte så dumt, han blev riktigt trevlig och svarade allt kvickare på hjälperna. Ska åka på Kyra clinic på Strömsholm den 27:e sep, tänkte jag skulle har läst in mej och testat lite så man lättare kan ta till sig det man ser där.


Inga kommentarer: