onsdag 1 juni 2011

Mygg!

Söndag var det As dag. Pigg Ville i skogen enligt rapport. Inga tecken på hälta.

Igår var det dags för mig att äntra pållen igen, inte ridit på en vecka. Eftersom jag varit hos naprapat 3 ggr och jag märker skillnad i rörlighet i kroppen så var det lite spännande att se om jag märkte något uppe på hästryggen.

Gjorde jag väl inte precis. Red mest serpentiner och försökte hitta rätt avvägning mellan inner o ytter. Funkade väl rätt ok men jag var trött i kroppen så jag höll inte på så länge.

När jag var klar med Ville gjorde jag ett pass med B i lina oxå.

Idag blev det longering av två hästar, först S o sen Ville. Ville var jätteduktig till vnäster och gjorde jättefina galoppfattningar. Till hö är det svårare. Han blir gärna lite springig där, får inte till känslan riktigt. Jag blir lite hård o dragande i handen och då blir han det tillbaka så klart. Dessutom äter myggen upp en, usch!

Han fick flugtäcket och huvud huvan på till natten.


Inga kommentarer: