lördag 11 juni 2011

Resumé V 23

Har varit stillsamt på hästfronten. Har prioriterat aktiviteter med familj o vänner.
A red sö o tis, vila ons tror jag. To var jag ner men kom aldrig upp på hästen, fastnade i soffan utanför stallet med Le o Li.
Igår fredag red jag på morgonen. Plockade in strax efter kl 6 och då var det trötta hästar minsann. S låg o sov och de andra stod o hängde. Ville var tvungen att sträcka på sig riktigt ordentligt innan han följde med in.
Tog rundan upp över bergen. Ville var väldigt stel i början, precis när jag satt upp och skulle gå så försvann plötsligt bakbenen! Han gjorde samma sträckning a la balett som i hagen. Och sen tog det en stund innan han var riktigt med. Han var överhuvud taget inte särskilt intresserad av att ge sig iväg. Morgontrött?! Det är en riktig matte häst det :D

Gjorde ett litet pass på banan efter skogsturen men man vill inte vara där för länge för det dammar så, och det gäller att byta väg hela tiden så molnet hinner lägga sig bakom. Funkade bra. Lite galopp oxå, fattade fint och när jag tvingade mej själv att låtsas att det var vanligt voltjobb med koncentration på böjning så gick det hyfsat. Men jag orkar inte så länge, det får bli korta pass. Det är ju fattningarna och avsaktningarna som är det viktiga, att rulla på får han göra i longeringen där jag kan korrigera bättre. Men ett stort steg är ju trots allt att jag inte hoppar över för att jag tycker det är jobbigt/läskigt. Så småningom blir det väl vardagsmat det oxå får man hoppas.

För övrigt är det flera år sedan jag hade honom igång in på sommaren, brukar alltid lägg av då av olika anledningar. Men i år ska jag hålla i. Så där, nu har jag publicerat det oxå så blir det svårare att smita undan ;D Men det är ok att hoppa över om det är för varmt eller så och det kan ju tänkas att det blir nån slags semester oxå.

Inga kommentarer: