torsdag 3 september 2009

Höhämtning o tappsko

Ingen aktivitet i tisdags då jag inte kom hem förrän efter 21.
I år onsdag var det A:s dag. Blev ingen ridning då heller tyvärr, tappsko bak. Såg ut som en tanke eftersom jag på dagen börjat ringa hovis eftersom det började bli dags ändå.
Var och hämtade lite hö, 29 balar. Bokade oxå slutligt vinterns foder. 9 ton hö o resten fyller vi upp med "ägg"
Vi pratade lite om värdena. Jag blev ju lite besviken när jag fick analyserna tidigare. Hade räknat med höga värden eftersom det var bra väder när det togs. Höt ligger på 4 i kvot men däremot det partiet med ensilage som jag betällt ligger på närmare 8. Så sammantaget blir det nog rätt ok ändå. Lite konstigt att värdena skiljer så mycket för enligt M så tog han det samtidigt på samma åker. Så då undrar man ju lite hur mycket man kan förlita sig på analyserna? Hur som helst ser höt fint ut och luktar gott.
Tack A o S som slet med att baxa upp balarna på loftet.
Nu var ju släpet tomt så då passade vi på att lasta lite. Lukas gick på snällt, Ville behövde en dutt i rumpan och Schaman o Lena jobbade på själva.
Nu har jag fått tag i hovis som tyvärr inte kan komma förrän på måndag. Jag får köra min variant med plastlock och silvertejp :)


2 kommentarer:

Unknown sa...

Hö't luktar verkligen gott, hästarna älskar det. Synd att jag kom precis när ni slitit klart.

och

Schaman börjar få ganska bra ordning på mig vad det gäller lastningen... som vi ju vet... han är duktig på natural humanship han

Tina sa...

Ja du, dom är allt bättre på humanship än vad vi är på horsemanship allihop.