lördag 10 april 2010

Fredag-ridning o insläpp

Åkte ut vid 3 tiden för att hinna rida innan jag skulle vara med vid insläpp för att kolla dom rutinerna.
Ville hade inte rullat idag heller!
Vi knatade upp till ridhuset igen. Inte så mycket att orda om detta pass. Mest bara red, min kropp behöver mycket ridning nu för att börja fungera igen. Jag inbillar mej att om jag är lite noga nu när jag inte ridit på länge så kanske det är lättare att programmera in lite bättre sits o hålllning?
Klara inte av att göra två saker samtidigt märker jag. Är jag bra i handen så ramlar kroppen ihop. Sitter jag ok så blir händerna hårda.
Blev rätt mycket skritt, tycker att det bara är där som jag hinner med ordentligt. Traven blir gärna överilad och galoppen ska vi inte tala om. Men jag galoppar i alla fall, DET är värt nåt.
M o M hade kommit ut när jag kom tillbaka så tillsammans hjälpte vi till att fixa insläppet. Oj oj vad många täcken det är. Nu var vi tre personer och flera hästar redan klara. Men hjälp när man ska fixa ett insläpp själv! Oj va bra vi har det i Räfsja :)
Ville o D kommer nog att få byta till en roligare hage och gå tillsammans med gamla kompisen S från vårt stall. Hans nuvarande två hagkompisar ska flytta därifrån. Blir bra det för jag får dåligt samvete när jag ser Ville i den lilla lerpölen som dom går i nu.

Inga kommentarer: