torsdag 24 september 2009

24 sep banan

Blev ett pass på banan. Inte så stora pretentioner. Bara red. Lite volter, lite start o stopp. Och så några lama försök att hitta var han har sina bakben.
Så tvingade jag mej att sträcka på mej och inte bli stum i handen. Funkar väl så där 3 sek i taget. Att det ska vara så omöjligt, jag känner ju skillnaden när jag sätter mig mer rätt upp och använder sitsen mer aktivt. Ja ja, nästa vecka kanske det funkar 6 sek.

Var ner till Granngården och köpte en säck Groov 125. Vet inte riktigt om det är det han ska ha men det är aldrig fel så tills jag räknat på foderstaten så får det duga.

Passade på att skriva upp alla priserna o ta hem katalogen så jag kan lägga in värdena i mitt "foderstatsprogram"

Bytte grephuvud nere på ridbanan så nu går det att plocka skit lite lättare igen.

Får se om jag hinner göra något med honom i morgon, får bli lite tömkörning då isåfall tror jag. Läge för lite galoppjobb. Men jag tror det lutar år att tisdagar o fredagar får bli vilodagar. Tisdagarna kommer jag alltid hem så sent, som regel inte före kl 20 och då är jag rätt trött o hungrig. Fredagarna är det kurs på fm o jobb på em. Å sen ska man ju ha fredagsmys ju....
Och snart är det ju installning och då går det lite tid till mock o fix oxå.

Inga kommentarer: