lördag 26 september 2009

25 sep Spöken?

Skulle bli ett snabbt pass, bastun väntade hemma. På med tömmkörningsgrejorna och ner på volten.

Spände lågt fram till bettringarna. Uppvärmning utmed spåret, start o stopp. Sen in på volterna fortfarande låga tömmar. I vänster varv tycker jag han hittar en fin takt och håller volten bra, lite justering då o då på ytter. Fick lulla på lite, tycker det känns bra att han får jobba lite ostört och hinna hitta sig själv. Högervarv är betydligt svårare. Där faller han bara inåt och när jag försöker hålla ut honom med spöt blir han bara stressad och springig. Jag klarar inte att hålla honom på yttertömmen där, åtminstone inte om han ska vara inåtställd.

Det var ljust när vi började men mörknade snabbt. Någon tände lampan så då såg jag ju lite bättre. Men Ville blev spökrädd?? Långsidan mot vinterhagen var plötsligt livsfarlig och man kunde absolut inte gå där. Så mitt planerade galoppjobb blev i stället en kamp att få honom utmed spåret på den sidan. När han nästan trasslat in sig i tömmarna flera gånger så gav jag upp och kopplade på grimskaftet istället. Så promenerade vi fram o tillbaka där några gånger. Det går lite bättre när matte går före men nåt skumt var det därute som jag inte uppfattade.


Inga kommentarer: