torsdag 24 september 2009

Kul igen

Ville är tillbaka i mitt medvetande!

Ja så kan man väl sammanfatta tiden som gått sen sist. Han har fört en väldigt tillbakadragen tillvaro i mitt medvetande en längre tid, ung 2 år faktiskt om jag tänker efter, kanske längre. Bara sporadisk ridning, mest mock osånt. Men min motivationshöjare dvs kursen härom helgen har funkat :) Kul med nya bekanskaper och en tränare som jag känner förtroende för.

Jag kan inte påstå att ridningen går bra, jag är alldeles för otränad för det. Saknar koordination och styrka. Men det är KUL! Och Ville är ju bara för snäll som ställer upp, han är ju oxå grymt otränad och van att bara gå o dra i hagen utan krav.

Det vi nu inriktar oss på är rakriktning. Och det innebär för det mesta att vi traskar runt på en liten volt och försöker hitta känslan när han flyttar in tyngdpunkten under sig. Här har jag stora problem, jag vet inte riktigt när det är rätt :(. C försöker förklara och teoretiskt förstår jag vad hon säger men praktiskt är det värre. Jag hittar något steg då och då, men hur jag kom dit är jag inte alltid så säker på. Men det är bara att traggla på, rätt vad det är så trillar nog poletten ner.

Jag har en motivationshöjare kvar. Clinicen med Kyra K på söndag. Det visar sig att både C och M ska dit så då kan vi samåka. Blir ju extra kul att titta på tillsammans med dom, då har man ju det att relatera till i träningen.

Så välkommen Ville in i mitt liv igen, jag har saknat dig. Synd att det blir lite jobbigt för dej ett tag men jag tror nog vi blir ett team igen så småningom och att även du ska tycka det är kul.

Inga kommentarer: