måndag 23 maj 2011

Naprapatbesök 2

Passade väl bra att gå på återbesök med en lagom mör kropp efter helgens ridning :)
Han gick igenom på samma sätt som förra gången. Lyckades slappna av så han fick till "knaket" t o m i nacken. Framsidan fortfarande fast, det gör riktigt ont när han bearbetar den.
Bearbetade höftböjaren inifrån magen, dvs tryckte djupt in i magen och masserade den därifrån. Inte så skönt. Det är framförallt den vänstra som är stark men kort o stel.
Ska fortsätta med stretchövningen jag fick förra gången. Återbesök på torsdag.

Tandläkare blev det oxå, årlig kontroll. Inget som vanligt. Däremot så har de anställt en tandhygienist äntligen så jag fick tid i juni. Det är 1½ år sen jag var nu och eftersom jag gått en gång i halvåret innan för att hålla tandlossningen stången så är det lite oroligt. Det ser bra ut i alla fall enl tandis.

För Villes del blev det en skrittrunda, fast myggen var förskräckliga så det blev inte nån riktig ro. Han var pigg som en pelikan så helgen har inte kört slut på honom.

Testade det blå flugtäcket igen men det är bara att konstatera att det är gjort för någon annan häst. Tror nästan jag får köpa ett som passar för myggen är verkligen förskräckliga. Sprayen funkar rätt bra men inte så länge.


Inga kommentarer: