torsdag 19 maj 2011

Naprapatbesök

I dag har jag varit hos naprapaten. Varit på väg länge men det har liksom inte blivit av. Men passade på att boka när vi var på Roslagsmässan, det visade sig t o m att det var halva priset då.

Han gick noggrant igenom kroppen och jag fick berätta om jag hade några särskilda problem. Summa summarum så är det rejält stelt o låst på framsidan, bröstkorgen. För mycket att få loss på ett besök. Vidare är höftböjarna förkortade vilket resulterar i en stel och stum rygg. Det upplever jag ju. Väldigt stel i höfterna och svanken. Får ont när jag går.

Detta är vanligt för "skrivbordsfolk"

Jag kan ju bara konstatera att det är totalt fel ställen att ha problem i med tanke på ridning.

Han manipulerade lite här o var, knakade bra. Jag lyckades inte slappna av vid alla tillfällen, det lilla knaket uteblev då. Fick en övning för att tänja höftböjaren. Aj vad ont det gör. Ska tillbaka 2 ggr nästa vecka.

Ville fick vara idag, ville ta det lite lugnt med mina ömma ställen. Vara bara nere o kollade av honom. Han verkade klara sig bra från knotten, såg inga på honom fast polarn var full. Så inget US spray idag. La på tjärplåsterspray igår, kan det vara det som hjälper så länge?

Inga kommentarer: