söndag 15 maj 2011

Nu är vi igång igen :)

Nu tror jag nog vi kan säga att vi är igång igen. Våren har gått i igångsättningens tecken. Lastträning och några resor med allerbästaste AA som ställt upp och hjälpt till så resbiten funkar igen.
Första delen av våren gick åt att få igång mej igen och släppa av på rädslan som alltid infinner sig när jag varit inaktiv ett tag. Ville har gått mest i skogen, ridbanan kom ju inte fram förrän sent.
Hunnit med några träningar för C, både uppsuttet o longering. Målet har varit att orka med en träningshelg som är inplanerad nästa helg 21-22 maj.
Och nu är vi där! En vecka kvar! Idag åkte Ville o jag iväg till Kvilunda för ett pass för Camilla. Var ensam och lastningen fungerade perfekt. Han gick av en gång men jag blev lite bestämdare och då knatade han på snällt. Han hade fått stå inne några timmar o sova innan, igår var han jättesömnig. Han går ju ute på heltid sen en vecka. Värme först men sen kom (välbehövligt) regn o lite svalare. Fått ha täcke ett par nätter. Vill inte kyla ner honom för mycket nu när han ska träna lite seriöst.
Lektionen gick både bra o dåligt. Temat blev att få till förhållningarna på ytter. Håll kvar tills inner bak träder in, dvs han går åt sidan. Lätta och driv på med innerskänkel. Var noga med detta så att han är eftergiven på inner. Timin, timing o timing. Jag är nästan alltid för sen så att rätt ögonblick har passerat när jag gör något. Ska nöta på detta i veckan så jag får till känslan till nästa helg så vi kan göra nåt kuligare då.

Väl hemma fick han lite käk och regntäcket på och så ut. Jag tänkte att han kanske behövde sova inne en natt men det tyckte inte han. Steppade runt och visade klart o tydligt att det var UT han skulle :) När jag släppte honom var de andra en bit bort och han hann precis bara norpa åt sig äppelbiten som hejdå innan han drog järnet till de andra. Nu var han inte trött minsann.

Kattis kommer o skor på ti morgon. Behövs!

Längtar redan till nästa ridpass, jag är nyförälskad i min häst :)


Inga kommentarer: