söndag 26 oktober 2014

En vecka kvar

Om en vecka är det dags! Då far vi till Johannesberg Ville och jag för första omgången på tre dagar. Ska bli så himla kul. Jag vet inte så mycket om programmet, antar att det är uppstart och sådant på fm. Vi börjar 9.15 så jag kör över med  honom på morgonen men sen är det bokat övernattning både för honom och mig.
Tycker jag riggat så gott jag kan nu. Hästen kollad, sadel kollad, varm overall för kalla dagar i ridhus införskaffad, körkortet fixad så jag kan dra. Nu har jag iofs gammelbilen kvar så det blir väl med den jag kör ändå.  
Onlinekursen som jag också kör nu har fått bli lite torrsim några dagar. En öm svanskota främjar inte riktigt de rörelserna som ska göras.
Hittills har vi fått övningar att:
-andas. Detta har jag börjat få till riktigt bra. Får respons från Ville oxå
-hitta magmusklerna för att kunna sitta still i sadeln. Tja vad ska jag säga. Magmuskler?
-bäckenövningar för att utröna skillnaderna. Inte gjort till häst än.

Nya övningar för kommande veckan är att känna av var mitten på hästen är. Det är verkligen ett bra koncept det här att köra en grej i taget och släppa övrigt. 

Inga kommentarer: