tisdag 14 oktober 2014

Vad som är på g under hösten

Vad som är på gång under hösten:

Pågående: Onlinekurs om grundsitsen. Väldigt bra, hittills, har fått hur många mynt som helst att trilla ner. Finns på http://lindah.se/ Knasigt med distansutbildning när det gäller ridning? Nej faktiskt inte. Jag som behöver se allt på papper och ha en teknisk lösning tycker att det är skitbra. Och passar superbra in på planerna framöver.

Imorgon: Besök på Brunmåla kliniken för genomgång av Ville. För att vara säker på att det är ok att ha honom med på nedanstående utbildning. Lite nervöst i magen är det. Han är ju 19 och de hittar säkert en eller annan skavank men förhoppningsvis inget som han inte kan fortsätta vara min ridhäst med.

Start 3 nov: http://www.drangelska.se/drangelska/extern/utbildningen.htm Det här ska bli så otroligt roligt. Innefattar så många olika saker och Christina har väldigt många duktiga människor i sitt nätverk som kommer och visar/föreläser. Fick idén i huvudet efter att ha varit och lyssnat på ett par av de föredrag hon ordnat.

Sadelbyte: Vi hade en sadelprovare ute för ett tag sedan och hon bekräftade känslan jag haft men inte riktigt velat lyssna på att min sadel inte ligger så bra längre. Villes rygg har förändrats till det sämre och blivit mer svankig. Så nu har jag fått låna en sadel i stallet som är mycket bättre. En Jaguar så klart, billigt ska det inte vara :) Jag har nu en begagnad på gång att prova som jag förhoppningsvis kan köpa. Under de veckor jag ridit i denna så märker jag en klar förbättring i Villes rygg.

Inga kommentarer: