söndag 26 oktober 2014

Grusat

Höst och vinter är ju ofta lersäsong. Jag har länge velat göra något åt det men inte tyckt att jag haft ekonomi till det och det har ju varit lite osäkert om vi kan vara kvar. Men jag har så goa tjejer i stallet nu och haft fullt ett tag så när jag fick möjlighet att  få dit grus o en grävare så nappade jag. Så nu har vi grusat utanför stalldörren där tidigare en stor vattenpöl var. På baksidan där vi släpper hästarna ut och in var ett riktigt lerdike. Nu är det urgrävt och uppfyllt med grus. Var lite löst några dagar men nu har det satt sig och hästarna kan gå torrskodda. Jätteskönt. Blev en hög grus över, den la grävaren utefter staketet så långt et räckte. Vi får se hur det håller. Kanske går det att fortsätta och få ett vettigt ställe att lägga maten på.


Inga kommentarer: