söndag 26 oktober 2014

Sadeln

Jag beslöt mig för att behålla sadeln även om det inte sa klick när jag satt i den första gången. Bra pris så jag tror den går lätt att sälja om det skulle vara så.
Tyvärr har jag inte haft möjlighet att kolla så mycket mer. A red en gång på lite spänd häst på banan och jag red en gång på inte spänd häst men tyvärr for jag av och fick rätt ont i kroppen så jag har hållit mig på backen.
Den är ju vidare än den jag lånar vilket är bra. Frågan är om den är för vid. Köpte en fårskinnspad för att väga upp lite och ge honom möjlighet att fylla ut lite. Lite tror jag det var boven i dramat när jag ramlade av, För väl på marken så såg jag att sadeln hängde på sidan. Kanske var det så att den gled runt när jag trampade i stigbygeln för att parera sidoskuttet, annars tycker jag nästan att jag borde suttit kvar, det var ingen stor grej vad jag kan minnas.
Igår provade M den på sin nordisdam och där passade den rätt bra, lite vidare kan den ju förstås vara för henne.

Ja ja vi får se vart det bär. Ska prova med andra sadelgjordar oxå. Den har rätt korta stroppar.

Inga kommentarer: