torsdag 30 april 2009

Avmaskat o tömkört

I dag var finvädret tillbaka på riktigt. Inte jättevarmt, vinden är lite sval. 
Jag hade utsläppet. Eller egentligen är det ett insläpp för frukost nu när de går ute. Passade på att trycka i Ville o F sitt avmaskningsmedel. Nu ska de klara sig till slutet av juli.

Sen pytsade jag ut hästarna i lite olika hagar. Gräsinvänjning pågår och vi flexar mellan hagarna.

Fått tag i Kattis, hon dyker upp på söndag och skor. Oxå haft kontakt med M som fixar med träningstiderna. Blir inget denna helg :(

På em var jag ner till stallet igen, Tommy hade valpis på kontoret. Mockade lite skit ur ena småhagen innan jag tog in Ville. Idag blev det ett tömkörningspass. Eftersom han tappat en sko så ville jag inte rida.

 Det gick ganska bra. Han fick rulla lite i galopp, det gör han bra på töm nu. Då orkar han hålla ett lagom tempo och inte ramla iväg som han gärna gör när jag rider. (Eller så är det jag som inte kan hålla ihop honom ordentligt) Innan vi slutade så övade vi några gånger på att trampa in med bakdelen utefter spåret. Jag experimenterade lite med hjälperna, har inte haft full koll på hur man gör egentligen. Men tror att jag hittade rätt knappar nu. När han gjort rätt några gånger slutade vi. Nöjd med passet.

Tog med mej spöet ner för jag behäver öva på att hantera det tillsammans med tömmen men slängde det efter halva tiden. Det är så SVÅRT.

Åskådare hade vi. Det var sonen med flickvän som kom ut för en grillkväll och naturligtvis för att leka med valpis. 

Inga kommentarer: