lördag 25 april 2009

Stängseldags och dålig ridning

Idag var det allmän uppställning i stallet på förmiddagen för att börja arbetet med att få hagarna klara till sommaren. En underbar dag med sol o värme.

Vi började med att ta ner staketet i skogshagen som vi nu tyvärr blir av med. Ett avbräck, den hagen brukar vi använda som invänjning på gräs och sommarens uteliv. Är inte så mycket gräs där men bra skydd i skogen för väder och insekter. Trist. 

Vi får se hur vi löser invänjningen nu. 

Sen jobbade vi med nedre sommarhagen som får bli lite större. Det är nog där som vi kommer att gräsvänja dom. För en gångs skull tror jag vi prickade rätt tid att få ner stolp i backen. Inte fruset och fortfarande mjukt av allt vatten som finns i marken så här års. 

Några timmar höll vi på, sen var vi fikasugna och satt o päste bakom stallet med dricka och KAKOR :)

Så var det dags för ett ridpass, J skulle rida på banan så jag hängde på där. Tog en liten sväng bortöver först som uppvärmning. Det enda som finns att säga om det passet är DÅLIGT. Dålig ridning. Jag släppte min plan och det ska man ALDRIG göra. Jag behöver verkligen komma iväg på träning och få hjälp. Hoppas det blir något nästa helg. 

Inatt går alla hästarna ute. Vi fodrar fullt förstås för det finns inget att äta. 

Nu ska jag sova, imorgon åker vi och hämtar VALPEN.


2 kommentarer:

Unknown sa...

Antar att Du blivit bebis-mamma nu vid det här laget o att allt är så där "ulligt"... som det brukar vara kring varelser som är så där NYA i den här världen...
"skär ull"... eller hur är det man säger ^_^

Tina sa...

Man kan inte pjata ojdentligt längre. Han e tå pjöt.