onsdag 29 april 2009

Söndag

Jag skrev ett inlägg i söndagskväll men det vet jag inte vart det tog vägen.

Det var A:s dag och jag klipper in hennes rapport här:

Vi hade en toppendag i stallet! Perfekt väder också!
Jag blir så glad när jag kommer till Ville för nu vet han att jag " hör till honom" Han kommer direkt fram till grinden och vill in.
Mockade och fixade och då gick han i väg igen, men sticker jag ut huvudet och säger Ville så kommer han!!!
Eller han kanske struntar i vem det är men jag vill gärna tro att han vet att jag är jag, ha ha...

Igår var han inte alls lika på/stark som förra söndagen.
Vi jobbade ganska mycket tempoväxlingar, halvhalter etc på skogsturen och det fungerade utmärkt i går!
Bonzaij låg dock på omkörning när vi travade och Ville "frågade" om vi skulle öka men gick inte fortare, duktig Ville!!!

Han var helt enkelt mer fokuserad och lyhörd. Förra helgen tror jag det var hormonerna som busade;))
Ja och som du säkert såg på facebook är öronen konstant spetsadeframåt när man rider ut på honom, glad och nöjd ,och i går var det spännande med nya krusidullvägar!

Efter ridningen var han trött och fick vila en liten stund inne medans vi mockade i hagen, för han ställde sig direkt mot boxväggen och halvblundade efter ridmaten.
Alla dörrar var ju på vid gavel så det var väl skönt i stallet;)
Ja och många kärror blir det i till och med i den lilla hagen. Men mycket grönt sticker upp under bajskakorna, när man skottar och krattar;)


Annars var söndagen den dagen då vi blev med hund igen! Tommy o jag åkte till Falun och hämtade hem Vilauddens Zverker.
Det är som att ha bebis igen. Han tar vår hela uppmärksamhet. Ledsen Ville men han inkräktar lite på din tid. Men det går över.




Inga kommentarer: