torsdag 23 april 2009

Vårvädret är tillbaka

Det blev två vilodagar för Villegubben, tis-ons. Tisdag var jag vrålförkyld, åkte inte till Lidingö men jobbade på distans lite. Orkade inte med något hästande dock. Onsdag var jag hemma sent så det blev bara mat o mock.

Idag har jag dock varit hemma. Hade utsläppet. Eftersom jag skulle vara hemma under dagen och kunde ha koll så testade jag att släppa alla i samma hage igen. Det gick lugnt. F brunstar fortfarande men Ville var närmast sur emot henne. Gick hem ett tag o käkade lite frukost. 

Härligt väder, nu är det vår igen. Och idag sopade dom gatan oxå. Tillbaka till stallet och dags för en runda ut. Oj vad det har torkat upp sen sist jag var ute. Härligt. 

Vi kuskade runt lite här o var. Mycket klättring, bl a var upp över bergen. Han var pigg, blir stark på slät mark. Traven blir stum och han blir spänd i ryggen. Inte särskilt bekväm. 

Däremot är han jätteduktig igen på att ta sig fram när det blir oländigt. Jag lämnar över helt till honom.  Även om det kliar in fingrar att stötta honom och visa var han ska sätta fötterna så låter jag bli. För att inte frestas så red jag på en hand och hade den andra bakom ryggen rätt mycket. Bra balansövning för matte. Och övning i tillit. 

Han var gansk mör när vi kom tillbaka. Stretchade lite och lite massage. Sen mat o ut igen. 

I går ringde jag till tränare CB för att kolla om jag kunde hänga på där. Hon messade tider och ett tel nr till en tjej som brukar vara lite förbindelselänk. Idag ringde jag henne och vi konstaterade att vi träffats för några år sedan på en clinic för Jennifer Larsson. Hon lovade höra av sig när hon bokat upp nåt. Hoppas det blir snart, är så sugen. Vore så kul att komma igång igen och komma ut o träffa lite folk. 

Får se vad jag hinner imorgon, har stallet på morogonen men sen ska jag in till Stockholm. Möte på SKL och lunch med sonen. Kvällen kommer T o N ut så då har vi utlovat grill. 



Inga kommentarer: