fredag 10 april 2009

Långfredag

Vilken kontrast mot gårdagens ösregn. Idag skiner solen och det blåser lite lagom. Det är bra då torkar det upp lite fortare.
Plockade in en LERIG häst från hagen. Drog av det värsta och sedan blev det en runda upp i skogen. Lite blött o klofsigt är det ju men nästan all is är borta nu, bara lite fläckar här och där.
Vi skrittade hela tiden. Var seg i början men så småningom kom han igång och klev på i bra takt. Trevlig form, fick gå i lite mindre ram korta bitar. Försökte hitta avslappning och känsla i min egen kropp. 
Faller gärna iväg åt höger, fokus på det. Betyder att jag måste övertyga min högra fot att inte falla inåt, svårövertalad är den.


1 kommentar:

Rosa Grep sa...

Fötter är ett opack! När man inte vrickar och vrider dem så är de ute på vift! Frågan är om den ultimata ryttaren har några fötter alls?

Skönt väder igår men idag är det underbart! Och jag försov mig och hinner inte rida på förmiddagen. Klantnisse är jag.