onsdag 29 april 2009

Måndag till torsdag

Måndag

Var ner på fm och släppte ut dem. Dom hade fått frukosten inne så kunde jag plocka färskt bajs att skicka för maskkontroll. Ville, Fiamma o Ivar. La på lådan. Skickade till ett nytt företag, billigare än Kolla Masken. 

På kvällen blev det inte mer än mat, mocka behövs ju inte nu när de går ute. Jag kände mej konstig, ont i kroppen och lite yr. Kanske förkylningen som inte gått ur kroppen?

Tisdag

Kom hem hyfsat från Lidingö så jag hann med en sväng ut i skogen. Ut genom sommarhagen, mot Porshanken, lite avstickare här o där. Allt var farligt, Ville var på helspänn. Ett par rådjur, grenar på marken för att inte tala om hur läskiga stenar kan vara. Vet inte vad som flugit i honom. Jag var tvungen att säga till honom på skarpen ett par gånger när han bara stängde av och stressade upp sig. Inte förrän på allra sista biten hem slappnade han av. 

Han är i nåt slags mellanläge nu känns det som. Han har gått tillräckligt mycket för att ha fått igång kroppen men har egentligen inte styrka för att hantera det. Det känns lite som att man sitter på ryggraden, det finns ingen muskelmassa som bär. 

Svar på träckprovet har kommit. Usch Ville hade 1550 EPG! Fattar inte varifrån alla dom kommit???

Onsdag

Tyvärr ingen aktivitet, jag kom inte hemifrån i tid p g av valpisen. Var nere jättesnabbt och drog med Lenas hjälp av vänster fram. Den var bara halv och snösulan hängde o slängde. Har redan sökt Kattis för det är dags men får jaga lite hårdare nu då.  Får fixa en nödsko av utskuren plastskiva och silver tejp så kan jag nog tömmköra honom i alla fall. Jag har ju t o m ridit för tränare med den lösningen förr. 

Sen väntar jag med spänning på besked om det blir nån CB träning i helgen. Det är i så fall i ridhus så drt bör inte göra något att det fattas en sko. 

Fått recept på avmaskningsmedel och hämtat ut det. Tog Cydectin. Det har vi inte haft innan och det är 12 veckor på det. 

Inga kommentarer: